Ads 468x60px

Friday

#Rednic: 'Ik heb terug ambitie gezien bij Standard'






In zijn eerste wedstrijd als trainer van Standard toverde Mircea Rednic een bleke spelersgroep die als los zand aaneen hing om tot een bijzonder strijdbaar collectief. De Rouches smeerden een onherkenbaar Racing Genk zijn eerste verlies in de competitie aan. ‘Ik heb de ambitie gezien die een club als Standard moet uitstralen', sprak de nieuwe coach.

‘Zij speelden thuis en hebben maar één kans gehad. Wij hebben het dan weer verzuimd de score verder uit te diepen. Op het einde lag er veel ruimte, maar maakten we soms de foute keuzes', analyseerde Rednic.

De nieuwe coach zorgt voor een nieuw elan bij Standard, na de zwakke competitiestart en het ontslag van trainer Ron Jans. De 50-jarige Roemeen wil dat niet met zoveel woorden gezegd hebben. ‘Ik heb eigenlijk nog maar twee dagen echt gewerkt en kende het team nog niet goed. Daarom moet ik Petter (assistent-coach Peter Balette, nvdr.) bedanken. Hij heeft me veel geholpen en nuttige tips gegeven over ons team en de tegenstander. Dat maakte mijn taak heel wat gemakkelijker, zo kon ik de tactiek beter invullen. Met succes. Eén punt komen halen op het veld van Genk, dat een heel goede ploeg is, is al straf. Wij gaan zelfs naar huis met drie punten. Zonder Peter was dat niet mogelijk.'

‘We hebben ook een goede ploeg met veel kwaliteiten. De spelers waren ook fantastisch vandaag, ook de invallers', besluit Rednic. ‘Ze hadden begrepen dat deze wedstrijd een kantelpunt kon zijn. Deze wedstrijd heb ik de ambitie gezien die een club als Standard moet uitstralen.'

Lees het volledige verslag in Het Nieuwsblad van vrijdag 2 november.


0 comments:

Post a Comment